C2-palvelimen aikataulutettu siirto [valmis] 2024-02-15

[17.03.2024] Siirto on valmis. Käymme edelleen läpi sivustojen toimivuuksia ja korjaamme mahdollisia ongelmia. Tarkastamme kaikki mahdollisesti virheellisesti toimivat sivustot yksitellen.

Mikäli törmäätte siirron jälkeen ongelmiin, niin olkaa hyvä ja ottakaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

Palvelimen c2.suncomet.fi osoite osoittaa uudelle palvelimelle.

YLEISET ONGELMAT

Mikäli törmäätte MySQL/mysqli virheeseen, niin tarkistakaa hallintapaneelista (cPanel), että PHP-versio ja -moduulit (PHP version) kohdassa on valittuna nd_mysqli tai mysqli moduuli. Käymme näitä läpi mahdollisimman pian.

Mikäli törmäätte 500 virheeseen, niin tarkistakaa arkistakaa hallintapaneelista (cPanel) Virheet-sivulta (Errors), mitä PHP virheitä sivustonne tuottaa.

Mikäli törmäätte Forbidden (403) virheeseen, niin tarkistakaa hallintapaneelista (cPanel) Tiedostonhallinta-sivulta, että public_html hakemiston alla olevilla tiedostoilla ja hakemistoilla on esimerkiksi 755 oikeudet. Tämän voi tarkistaa myös FTP/SFTP-yhteyksillä.

HUOM!

Palvelimen ja verkkotunnuksien IP-osoite on vaihtunut!

Uusi IP-osoite: 37.27.110.171

Mikäli käytätte ulkopuolisia nimipalvelimia, niin teidän tulee päivittää verkkotunnuksenne nimipalvelinasetuksiin uusi IP-osoite siirron valmistuttua. Meidän nimipalvelimilla olevat verkkotunnukset päivittyvät automaattisesti.

SIIRRON PÄIVITYSHISTORIA

[21:45] Siirto on valmis. Muutaman yksittäisen tilin osalta tehdään uudelleen siirtoa. Käymme parhaillaan läpi sivustojen toimivuuksia ja korjaamme mahdollisia ongelmia.

[20:55] Siirto on nyt valmis. Käymme läpi lokitietoja ja korjaamme siirroissa tulleet mahdolliset ongelmat mahdollisimman pian.

[18:45] Siirto etenee käyttäjätunnuksissa, jotka alkavat VA-kirjaimilla. Siirrosta on valmiina 83 %.

[14:35] Siirto etenee käyttäjätunnuksissa, jotka alkavat SA-kirjaimilla. Siirrosta on valmiina 73 %.

[10:50] Siirto etenee käyttäjätunnuksissa, jotka alkavat NO-kirjaimilla. Siirrosta on valmiina 63 %.

[09:35] Siirto etenee käyttäjätunnuksissa, jotka alkavat MA-kirjaimilla. Siirrosta on valmiina 60 %.

[07:45] Siirto etenee käyttäjätunnuksissa, jotka alkavat LE-kirjaimilla. Siirrosta on valmiina 56 %.

[01:05] Siirto etenee käyttäjätunnuksissa, jotka alkavat CL-kirjaimilla. Siirrosta on valmiina 31 %.

[00:15] Siirto etenee käyttäjätunnuksissa, jotka alkavat C2X-kirjaimilla. Siirrosta on valmiina 26 %.

[21:00] Siirto etenee käyttäjätunnuksissa, jotka alkavat C2H-kirjaimilla. Siirrosta on valmiina 13 %.

[19:00] Siirto etenee käyttäjätunnuksissa, jotka alkavat C2C-kirjaimilla. Siirrosta on valmiina 6 %.

[18:05] Siirto etenee käyttäjätunnuksissa, jotka alkavat AR-kirjaimilla.

[17:05] Siirto etenee käyttäjätunnuksissa, jotka alkavat AL-kirjaimilla.

[16:05] C2-palvelimen siirto on nyt aloitettu. Siirto etenee käyttäjätunnuksissa, jotka alkavat A-kirjaimella.

SIIRRON ENNAKKOTIEDOTE

Ennakkotiedote 15.02.2024

C2-palvelimen tilit siirretään 15.03.-18.03.2024 uudelle palvelimelle.

Siirto alkaa 15.03.2024 kello 16.00.

Vanhaan C2-palvelimen käyttöjärjestelmään ei tule enää päivityksiä 2024 kesäkuun jälkeen, joten siirto uudelle palvelimelle on välttämätön. Uusi palvelin parantaa myös palveluiden tietoturvaa ja vakautta. Lisäksi uusi palvelin on entistä huomattavasti tehokkaampi, joka näkyy sivujen parantuneessa latausnopeudessa. Uusi palvelin sijaitsee Suomen palvelinkeskuksessa.

Siirto ei normaalisti edellytä toimenpiteitä asiakkailta ja odotettu katkos sivustoa kohden on 30 - 90 minuuttia. Kunkin tilin siirto ajoittuu aakkosjärjestyksessä välille 15.03.-18.03.2024. Päivitämme tätä tiedotetta siirron etenemisen aikana.

Siirrossa ei siirry tilin lokitiedot tai varmuuskopiot. Ne on kuitenkin mahdollista hakea 30 vuorokauden ajan vanhalta palvelimelta.

Palvelimen ja verkkotunnuksien IP-osoite vaihtuu!

Uusi IP-osoite: 37.27.110.171