Muistutus: Ajantasaiset nimipalvelimet 2021-08-07

Nimipalvelimet päivittyvät ajan tasalle automaattisesti verkkotunnuksille, jotka ovat välityksessämme. Mikäli verkkotunnuksenne on meidän välityksessämme, niin teidän ei tarvitse huolehtia verkkotunnuksenne nimipalvelimista.

Mikäli käytätte verkkotunnuksilla ulkopuolista välittäjää (verkkotunnus ei ole meidän hallinnassa ja laskutuksessa), niin teidän tulee huolehtia, että verkkotunnuksien nimipalvelimet ovat ajan tasalla.

Ajantasaiset nimipalvelimet ovat:

ns1.suncomet.fi
ns2.suncomet.fi
ns3.suncomet.fi
ns4.suncomet.fi

Vuosien aikana meillä on ollut käytössä myös muita nimipalvelimia, joiden käytöstä on kokonaan luovuttu. Nykyisen malliset suncomet.fi päätteiset nimipalvelimet tulivat käyttöön uusille palveluille vuonna 2015. Vanhoista -suncomet.com päätteisistä nimipalvelimista on kokonaan luovuttu palvelin kerrallaan 2015 - 2017 välisenä aikana siirtojen ja päivityksien myötä. Nimipalvelimet ns3.suncomet.fi ja ns4.suncomet.fi lisättiin vuonna 2020. Kaikista päivityksistä on tiedotettu https://suncomet.info/tiedotteet/ osoitteessa.

Vanhat ja väärät nimipalvelimet tai asetukset voivat kuitenkin toimia määräämättömän ajan muutoksien jälkeen. Väärät asetukset saattavat kuitenkin lakata toimimasta ilman ennakkovaroitusta milloin tahansa. Verkkotunnukselle asetetut väärät nimipalvelimet voivat johtaa verkkotunnuksen toimimattomuuteen tai muihin häiriöihin verkkotunnuksen toiminnassa.

Mikäli verkkotunnuksenne ei ole meidän välityksessämme, niin tarkistakaa, että verkkotunnuksenne käyttävät yllä maninittuja nimipalvelimia. Voitte päivittää nimipalvelimet verkkotunnuksenne välittäjän kautta.