Suuri huijausviestikampanja kuormittaa sähköpostipalvelimia 2021-03-06

Viikonlopun aikana on käynnistynyt erittäin suuri huijausviestikampanja, jossa huijausviestejä lähetetään valtavia määriä. Tämä on aiheuttanut postipalvelimille poikkeuksellista kuormitusta saapuvien huijausviestien käsittelyn takia. Lähetyskampanja on tehokkaasti hajautettu eikä palomuurimme tai estolistat ole pystyneet tehokkaasti estämään huijausviestien tulemista. Työskentelemme jatkuvasti huijausviestien pysäyttämiseksi ja odotamme tilanteen normalisoituvan pian.

Huijausviestit ovat sisällöltään pitkälti samanlaiset kuin mitä 2018 vastaavassa huijausviestikampanjassa ne olivat. Voitte lukea lisää kyseisistä huijausviesteistä https://suncomet.com/tietoturva ja https://www.kyberturvallisuuskeskus.fi/fi/ajankohtaista/kiristyshuijauksia-liikkeella-runsaasti-ala-usko-huijarien-vaitteita osoitteista.

Kyse on huijauksesta! Mitään väitteitä ei tule uskoa eikä lunnaita tule maksaa. Sähköpostiosoitteen lähettäjän voi vapaasti määrittää eikä oman sähköpostin oleminen lähettäjänä tarkoita, että viestiä olisi lähetetty kyseisestä sähköpostista. Sähköpostiosoitteitanne tai laitteitanne ei ole hakkeroitu vaan kyse on huijauksesta.