C5-palvelimella hitautta [korjattu] 2020-02-18

[22.02.2020]

[10:45] Palvelimen kuormitus on ollut normaali jo vuorokauden ajan. Hyökkäys on siis pääosin torjuttu.

[21.02.2020]

[11:50] Wordpress kirjautuminen on jälleen sallittu. Palomuuri on estänyt jo tuhansia hyökkäykseen osallistuneita IP-osoitteita. Palomuurin toimintaa on säädetty myös aggressiivisemmaksi. Seuraamme edelleen tilannetta.

[09:30] Wordpress kirjautuminen on edelleen kiinni. Hyökkäys jatkuu, mutta pyrimme pian saamaan väliaikaisen ratkaisun Wordpress kirjautumiseen normaaleille käyttäjille.

[20.02.2020]

[18:30] Jouduimme jälleen sulkemaan Wordpress kirjautumisen hyökkäyksen kiihdyttyä. Seuraamme tilannetta ja Wordpress kirjautuminen sallitaan viimeistään huomenna.

[7:40] Hyökkäys jatkuu edelleen, mutta Wordpress kirjautuminen on jälleen sallittu. Seuraamme tilannetta. Palomuuri estää jatkuvasti hyökkäykseen osallistuvia IP-osoitteita.

[19.02.2020]

[17:30] Hyökkäys on jatkunut päivän mittaan ja sen lopulliseksi torjumiseksi Wordpress kirjautuminen on jälleen estetty huomiseen kello 8:00 asti.

[8:00] Wordpress kirjautuminen on nyt sallittu. Seuraamme tilannetta.

[18.02.2020]

[14:30] Sallimme kirjautumisen, mutta hyökkäys jatkuu edelleen voimakkaana. Kirjautuminen on siis jälleen estetty. Välttäkää Wordpress kirjautumisen yrittämistä palvelimella eston aikana, jotta palomuuri ei estä pääsyänne. Kirjautuminen sallitaan huomenna noin kello 8:00.

[10:00] Wordpress kirjautuminen on edelleen estettynä C5-palvelimella. Palomuuri kerää näin hyökkäykseen osallistuvia IP-osoitteita ja estää niitä. Välttäkää Wordpress kirjautumisen yrittämistä palvelimella eston aikana. Kirjautuminen sallitaan jälleen noin kello 14:00.

[09:00] C5-palvelimelle kohdistuu parhaillaan palvelunestohyökkäys / Wordpress brute force hyökkäys. Palomuuri on asetettu estämään agressiivisesti hyökkääviä IP-osoitteita. Kyse on hajautetusta hyökkäyksestä, johon osallistuu satoja palvelimia. Palomuurilla kestää estää kaikki hyökkäykseen osallistuvat IP-osoitteet. Wordpress kirjautuminen on estetty hyökkäyksen ajaksi emmekä suosittele kirjautumisen yrittämistä, jotta palomuuri ei estä teitä.