C5-palvelimen aikataulutettu siirto [valmis] 2020-01-06

Huomioitavaa ja mahdolliset ongelmat siirron jälkeen

Uudet osoitteet

- Palvelimen ja verkkotunnuksien uusi IP-osoite: 95.211.144.79
- Palvelimen uusi osoite: c4.suncomet.fi
- Lähtevän ja saapuvan postin palvelin: c4.suncomet.fi
- Webmailin uusi osoite: https://c4.suncomet.fi/webmail
- Hallintapaneelin uusi osoite: https://c4.suncomet.fi/cpanel

Mikäli tietokantayhteydessä on siirron jälkeen ongelmia, niin päivittäkää tietokantakäyttäjän salasana. Mikäli tietokantakäyttäjän salasana on erittäin vanha, niin sen koodaus ei ole enää yhteensopiva uuden tietokantapalvelun kanssa. Voitte vaihtaa tietokantakäyttäjän salasanan hallintapaneelista kohdasta MySQL-tietokannat. Vaihtakaa sama salasana sivuston asetustiedostoon (esimerkiksi Wordpress sivustoilla wp-config.php tiedostoon).

Mikäli jälleenmyyntipaneeliin kirjautumisessa on ongelmia, niin ottakaa yhteyttä asiakaspalveluumme asian korjaamiseksi.

Mikäli törmäätte siirron jälkeen muihin ongelmiin, niin ottakaa yhteyttä asiakaspalveluumme asian korjaamiseksi.

Ennakkotiedote 06.01.2020

C5-palvelimen tilit siirretään 06.03.-08.03.2020 uudelle palvelimelle.

Vanhaan C5-palvelimen käyttöjärjestelmään ei tule enää päivityksiä vuoden 2020 jälkeen, joten siirto uudelle palvelimelle on välttämätön. Uusi palvelin parantaa myös palveluiden tietoturvaa ja vakautta. Lisäksi uusi palvelin on entistä tehokkaampi, joka näkyy sivujen parantuneessa latausnopeudessa.

Mikäli törmäätte siirron jälkeen ongelmiin, niin olkaa hyvä ja ottakaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

Palvelimen ja verkkotunnuksien uusi IP-osoite: 95.211.144.79

Palvelimen uusi osoite: c4.suncomet.fi

Webmailin uusi osoite: https://c4.suncomet.fi/webmail

Hallintapaneelin uusi osoite: https://c4.suncomet.fi/cpanel

Mikäli kirjautuminen vanhalla c5.suncomet.fi osoitteella epäonnistuu, niin kokeilkaa ylläolevilla uusilla osoitteilla. Luultavasti tilinne on siirtynyt ja kirjautuminen vanhalla osoitteella ei enää onnistu.

Siirron ajan c5.suncomet.fi osoittaa vanhalle palvelimelle. Siirron jälkeen vanha c5.suncomet.fi osoite osoittaa uudelle palvelimelle, mutta salattuja yhteyksiä varten varten uusi osoite on c4.suncomet.fi. Päivittäkää viimeistään 08.03.2020 kaikki c5.suncomet.fi osoitteet c4.suncomet.fi osoitteeksi mm. sähköpostiohjelmissa.

Siirto ei normaalisti edellytä muita toimenpiteitä asiakkailta ja odotettu katkos sivustoa kohden on noin 1 - 2 tuntia. Kunkin tilin siirto ajoittuu aakkosjärjestyksessä välille 06.03.-08.03.2020.

Mikäli käytätte ulkopuolisia nimipalvelimia, niin teidän tulee päivittää verkkotunnuksenne nimipalvelinasetuksiin uusi IP-osoite siirron valmistuttua. Meidän nimipalvelimilla olevat verkkotunnukset päivittyvät automaattisesti.

Tilannetiedotteet siirtoon liittyen

[06.03.2020]

[23:00] Siirto on valmis!

[19:00] Siirto on nyt 80%:n kohdalla ja etenee c5u-alkavissa kirjaimissa. Siirto näyttäisi valmistuvan ennen huomista aamua!

[17:30] Siirto on nyt jo 70%:n kohdalla ja c5s-alkavissa kirjaimissa.

[11:00] Siirto on nyt 40%:n kohdalla ja c5m-alkavissa kirjaimissa.

[08:00] Siirto etenee hyvin 30%:n kohdalla c5e-alkavissa kirjaimissa.

[00:00] Siirto on alkanut.