C4-palvelimella hitautta [korjattu] 2019-10-23

[15:00] Hyökkäys on edelleen käynnissä, mutta se on torjuttu tehokkaasti. Palvelimen kuormitus on alhainen ja palvelut toimivat normaalisti. Seuraamme kuitenkin edelleen tilannetta. Hyökkäykseen osallistui yli 1000 IP-osoitetta.

[14:00] Hyökkäys jatkuu, mutta se on jo pitkälti torjuttu ja palvelimen toiminta on jo lähes normaalia. Yli 800 hyökkäykseen osallistunutta IP-osoitetta on jo estetty. Wordpress kirjautuminen on jälleen mahdollistettu.

[13:05] Palomuuri on estänyt jo yli 300 hyökkäykseen osallistuvaa IP-osoitetta. Hyökkäys kuitenkin jatkuu edelleen.

[12:30] Hyökkäyksen ensimmäinen aalto saatiin torjuttua ja kuormitus palasi normaaliksi hetkeksi. Juuri alkoi hyökkäyksen seuraava aalto. Palomuuri toimii kuitenkin tehokkaasti ja uskomme saavamme toisen aallon torjutuksi varsin pian.

[12:00] Hyökkäys jatkuu edelleen. On estetty jo yli 200 hyökkäykseen osallistuvaa IP-osoitetta. Työskentelemme jatkuvasti asian parissa.

[11:00] C4-palvelimelle kohdistuu edelleen palvelunestohyökkäys / Wordpress brute force hyökkäys. Palomuuri on asetettu estämään agressiivisesti hyökkääviä IP-osoitteita. Kyse on hajautetusta hyökkäyksestä, johon osallistuu satoja palvelimia. Palomuurilla kestää estää kaikki hyökkäykseen osallistuvat IP-osoitteet. Wordpress kirjautuminen on estetty hyökkäyksen ajaksi emmekä suosittele kirjautumisen yrittämistä, jotta palomuuri ei estä teitä.

[09:00] C4-palvelimella on poikkeuksellista kuormitusta, joka aiheuttaa palvelimen toimintaan hitautta. Selvitämme kuormituksen syytä parhaillaan. Pahoittelut aiheutuvasta haitasta.