C3-palvelimen aikataulutettu siirto [valmis] 2017-05-08

[18:00] C3-palvelimen siirto on nyt valmis.

Mikäli törmäätte ongelmiin, olkaa hyvä ja ottakaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

C3-palvelimen siirto uudelle palvelimelle alkaa 12.05.2017 kello 20:00. Tilit siirtyvät aakkosjärjestyksessä ja kaikkien tilien odotetaan siirtyneet 14.05.2017 kello 23:59 mennessä.

Uusi palvelin mahdollistaa ilmaiset SSL-sertifikaatit kaikille verkkotunnuksille, PHP/Python/Ruby version valinnan tarpeen mukaan ja tehokkaan PHP-ympäristön, joka nopeuttaa useimpien sivujen toimintaa. Uusi alusta parantaa myös palveluiden tietoturvaa ja vakautta. Lisäksi uusi alusta on entistä tehokkaampi, joka näkyy sivujen parantuneessa latausnopeudessa.

Palvelimen ja verkkotunnuksien uusi IP-osoite: 37.48.80.100

Palvelimen uusi osoite: c3.suncomet.fi

Webmailin uusi osoite: http://c3.suncomet.fi/webmail

Hallintapaneelin uusi osoite: http://c3.suncomet.fi/cpanel

Vanha c3-suncomet.com osoite toimii jatkossakin, mutta salattuja yhteyksiä varten varten uusi osoite on c3.suncomet.fi. Päivittäkää 14.5.2017 kaikki c3-suncomet.com osoitteet c3.suncomet.fi osoitteeksi mm. sähköpostiohjelmissa.

Mikäli käytätte ulkopuolisia nimipalvelimia, niin teidän tulee päivittää verkkotunnuksenne nimipalvelinasetuksiin uusi IP-osoite siirron valmistuttua. Meidän nimipalvelimilla olevat verkkotunnukset päivittyvät automaattisesti.

Juuripolku muuttuu. Vanha /home2/ juuripolku vaihtuu /home/ muotoiseksi. Mikäli skriptinne käyttää juuripolkua /home2/, päivittäkää se /home/ muotoon siirron jälkeen.

Mikäli tietokantanne salasanaa ei ole vaihdettu vuosiin, niin vanha salasana ei välttämättä toimi enää uudessa järjestelmässä. Tällöin tulee tietokannan käyttäjä poistaa ja luoda uudestaan. Tietokannan käyttäjän voi luoda samalla vanhalla salasanalla vaikka se ei ole suositeltavaa.

Levytilan ylikäyttö johtaa tilin osittaiseen toimimattomuuteen uudessa järjestelmässä. Tarkistakaa, että tilinne ei käytä enempää levytilaa kuin paketissanne on.